Tunelul lui Oprescu



































'Arhitectul Sorin Gabrea, membru în cadrul Comisiei de Urbanism, a explicat că tunelul va fi construit la o adâncime de 25 de metri în raport cu cota pieţii din spatele Parlamentului. Este nevoie de o adâncime atât de mare pentru a putea ocoli construcţiile subterane existente în zona Parlamentului.

Solul este unul foarte prost, construcţia urmând a fi realizată în pânza freatică cu debit mare. Lungimea tunelului va fi de aproximativ 850 de metri fiind la limita rentabilităţii. Un utilaj folosit pentru construcţia tunelului are o lungime de 400 de metri, adică nici nu intră bine că trebuie să iasă.

Primăria Capitalei va hotărî cât de rentabil este un tunel de 850 de metri. În tunel se va intra din dreptul Institutului Cantacuzino, pasajul subteran urmând să treacă pe sub curtea Palatului Parlamentului printre Catedrala Mântuirii Neamului şi Parlament, şi va ieşi pe Bulevardul Uranus. În subteran se va circula pe două benzi pe sens iar la suprafaţă pe câte trei benzi pe sens. Între Haşdeu, Izvor şi Naţiunile Unite urmează să fie amenajat un sens giratoriu, iar Bulevardul Izvor urmează să fie lărgit. Arhitectul Sorin Gabrea a mai precizat că denumirea corectă pentru construcţia lui Oprescu ar fi - arteră urbană tangentă la nucleul central istoric constituit.' (Gandul)

In imaginea de mai sus, Bulevardul Buzesti-Uranus este desenat cu o linie rosie si portocalie.

Mai multe aici. Pentru un buget al investitiei, mergeti aici.

No comments: